Site » Proiect "Picaturi de crestere"
 

În perioada 11.12.2023-19.04.2024, Liceul „Ștefan Procopiu” din Vaslui a implementat proiectul „Picături de creștere” finanțat de Fundația Nouă ne pasă prin programul de granturi Nouă ne pasă. Prin acest proiect,  26 de elevi cazați în căminele liceului  și care provin din medii dezavantajate socio-economic primesc  un sprijin financiar necesar pentru a acoperi cheltuielile cu cazarea și cartela de masă pe o perioadă de 10 săptămâni (ianuarie-martie 2024). În această perioadă, beneficiarii direcți ai proiectului vor participa la activități extrașcolare  axate pe dezvoltarea mentalității de creștere și a abilităților de comunicare asertivă.

Activitățile extrașcolare au fost organizate în perioada ianuarie-martie 2024, fiind structurate pe 3 module.
a) „Creează-ți o mentalitate de creștere” cu activitățile „Duelul mentalităților”,  „Greșelile și eșecurile – oportunități de învățare și creștere”,  „Drumul către reușită prin perseverență”, „Treci la nivelul următor!”.
b) „Conversații despre perspective, posibilități și progres” cu activitățile „Mentalitatea de creștere schimbă perspectivele”, „Mentalitatea de creștere creează posibilități” și „Mentalitatea de creștere impulsionează progresul”.
c) „Mentalitatea de creștere  și comunicarea asertivă: cheia unei interacțiuni umane reușite” cu activitățile  „Ești o persoană asertivă?”, „Fii asertiv în interacțiunile directe!”, „Îndrăznește!”. 

Descrierea activităților:

  • „Duelul Mentalităților”.  Elevii au explorat caracteristicile celor  două tipuri de mentalități (mentalitatea de creștere/flexibilă și mentalitatea fixă/rigidă) și și-au dezvoltat abilitățile de a le recunoaște în propriul lor comportament și în acțiunile celor din jur.
  • ”Greșelile și eșecurile – oportunități de învățare și creștere”. Astfel,  elevii au conștientizat că este important să privească greșelile și eșecurile ca o experiență de învățare sau oportunitate de dezvoltare și că pot avea succes dacă adoptă un mod de gândire flexibil bazat pe perseverență și învățare continuă.
  • „Drumul către reușită prin perseverență”. Cu acest prilej, elevii au conștientizat  (încă o dată) că perseverența este acel motor intern care ne împinge să continuăm să ne străduim și să depășim obstacolele, indiferent cât de dificile par să fie și au aprofundat conceptul de GRIT - o combinație între pasiune și perseverență. Pentru că persoanele cu mentalitate deschisă preferă provocările, elevii au fost invitați  la un joc de tip escape room cu titlul „Grit - povești care să ne îmbărbăteze în vremuri grele” prin intermediul cărora au descoperit mai multe informații despre personalități precum Ludwig van Beethoven, J.K.Rowling, Walt Disney, Edmund Hillary, Malala Yousefzai, Thomas Edison, Lionel Messi, Henry Ford. Fiecare poveste a evidențiat puterea determinării și a convingerii de a continua chiar și în momentele dificile.
  • Activitățile din modulul II  „Conversații despre perspective, posibilități și progres” au evidențiat diverse aspecte ale mentalității de creștere prin discuții pe baza unor povestioare  cu tâlc. La fiecare activitate, elevii au lucrat în echipe și, pornind de la analiza a câte șase  povestiri cu tâlc, au avut oportunitatea de a desprinde lecții de viață, de a explora legătura cu mentalitatea de creștere și de a înțelege emoțiile personajelor.
  • La activitatea „Ești o persoană asertivă?”,  elevii au explorat tema comunicării, au împărtășit opinii despre importanța dezvoltării abilităților de comunicare, au conștientizat rolul unei comunicări eficiente în dezvoltarea și menținerea relațiilor cu ceilalți, și-au identificat stilul de comunicare și au învățat ce înseamnă comunicarea asertivă. Elevii cu un stil de comunicare asertiv au descoperit o serie de acțiuni pe care le pot întreprinde pentru a începe să fie mai asertivi în timp ce elevii cu un stil de comunicare agresiv au aflat modalități de temperare a reacțiilor.
  • La activitatea „Fii asertiv în interacțiunile directe!”,  elevii au exersat abilitățile de a construi un mesaj asertiv care implică exprimarea directă, clară și respectuoasă a propriilor opinii, dorințe, sau sentimente, fără a încălca drepturile sau limitele celorlalți și au explorat arta de  face și de a primi complimente. 
  • La activitatea „Îndrăznește!”, elevii au avut oportunitatea  de a consolida cunoștințele despre comunicarea asertivă și de a-și dezvolta abilitățile de construcție a mesajelor asertive, au explorat propriile lor nevoi și modalități de exprimare a acestora.
  • La activitatea ”Treci la nivelul următor!”, elevii au aflat de ce este important să ne stabilim obiective, au identificat factori care ne împiedică să ne îndeplinim obiectivele, au explorat componentele obiectivelor SMART și au fost provocați să își stabileascădouă obiective (pe termen scurt, mediu sau lung) pornind de la valorile personale.

Proiectul  ”Picături de creștere” a fost  finanțat de Fundația Nouă ne pasă prin programul de granturi Nouă ne pasă iar beneficiarii direcți au fost 26 de elevi cazați în căminele Liceului ”Ștefan Procopiu” Vaslui care provin din grupuri defavorizate.

Continuăm să creștem împreună!

2024
Plan școlarizare 2024-2025 Clasa a 9-a

Visitors

Ne pare rau, aceasta platforma nu este optimizata pentru nicio versiune de Internet Explorer !
Va rugam sa accesati acest forum cu alt browser !

Google Chrome Mozilla Firefox Opera
* Pentru aceste browsere garantam functionarea corespunzatoare a platformei !

Daca doriti sa folositi in continuarea Internet Explorer, puteti accesa vechiul website al liceului.
Acesta metoda nu va ofera accesul la forum.

Vechiul website