Programul eTwinning lansat de Comisia Europeană în 2005 a devenit, începând din 2014, parte integrantă din ERASMUS, programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport. Având în vedere că Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui deține Acreditarea ERASMUS+ pentru proiecte de mobilități atât pentru educație școlară, cât și pentru formare profesională, implicarea în proiecte eTwinning
În anul școlar 2024-2025, elevii și profesorii de la Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui au participat la 5 proiecte eTwinning și au obținut 10 Certificate Naționale de Calitate, respectiv 8 Certificate Europene de Calitate. În plus, Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui a primit titlul de Școală eTwinning pentru anii 2025-2026. Aceste rezultate confirmă eforturile procopienilor în ceea ce privește explorarea oportunităților oferite de comunitatea eTwinning și îi motivează să se implice în alte proiecte. Astfel, în anul școlar 2025-2026, elevii și profesorii de la Liceul „Ștefan Procopiu” Vaslui participă la activitățile a 5 proiecte eTwinning
Proiectul „Earth is our home 2” este implementat în colaborare cu profesori și elevi din Croația, Portugalia, Grecia, România, Turcia și Macedonia de Nord. Este un proiect dedicat promovării comportamentelor sustenabile și protecției mediului înconjurător și formării unei atitudini responsabile pentru viitorul planetei. Activitățile se desfășoară pe tot parcursul anului școlar, începând cu prezentări ale elevilor și profesorilor, școlililor și comunităților, continuând cu diverse provocări creative și ateliere cu tematică ecologică. Activitățile din prima parte a proiectului au fost dedicate bidiversității. Elevii au studiat obiectivele de dezvoltare durabilă 14 și 15 din Agenda 2030, (Viața subacvatică și Viața terestră), au realizat prezentări și desene despre animalele protejate din România.
Proiectul „Let's Take Action To Achieve UN 2030 The Sustainable Development Goals” este implementat în colaborare cu profesori și elevi din Turcia, Grecia, Italia și România. Proeictul urmărește să crească gradul de conștientizare al elevilor cu privire la obiectivele de dezvoltare durabilă din Agenda 2030, în special ODD 3 (Sănătate și Bunăstare), ODD 4 (Educație de calitate), ODD 11 (Orașe și comunități durabile), ODD 12 (Consum și producție responsabile) și ODD 13 (Acțiune climatică). Activitățile includ prezentări, jocuri și quiz-uri tematice, întâlniri online, colaborarea în echipe internaționale.
Proiectul „Life Skills on the Green Road” reunește profesori și elevi din România, Turcia și Grecia. Obiectivul general este dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor prin activități colaborative care promovează un turism responsabil și o atitudine conștientă față de mediu, cultură și comunități. Pe parcursul proiectului, elevii lucrează în echipe și creează material pentru identitatea vizuală a proiectului, produse digitale (despre teme precum impactul schimbărilor climatice asupra turismului, impactul turismului asupra naturii și biodiversității, destinații sustenabile din țările partenere) , analizează date despre turism, calculează amprenta de carbon și elaborează o Cartă a Turistului Responsabil.
Proiectul „My life is hidden in my skills” reunește profesori și elevi din Polonia, Italia, România, Turcia și Grecia și este dedicat dezvoltării abilităților de viață ale elevilor precum gândirea critică, rezolvarea de probleme, comunicarea, creativitatea, spiritul antreprenorial.
Proiectul „Children united for sustainable development” este implementat în colaborare cu profesori și elevi din Italia, Turcia, Grecia și România. Proiectul vizează familiarizarea elevilor cu obiectivele de dezvoltare durabilă din Agenda 2030, înțelegerea interdependenței dintre acestea și marile provocări globale ale lumii contemporane. De asemenea, proiectul vizează îmbunătățirea competențelor digitale, îmbunătățirea comunicării și colaborării în contexte internaționale, stimularea creativității și gândirea critică. Pe parcursul derulării proiectului, partenerii din proiect și-au propus să integreze în programa lor evenimente globale cheie asociate cu obiectivele de dezvoltare 3, 5, 11, 14, 15, 16.
Pentru anul școlar 2025-2026, tema eTwinning se referă la îmbunătățirea a cinci competențe de bază: literație, matematică, științe, competențe digitale și cetățenie, parte din parte din strategia Union of Skills, care urmărește să reducă decalajele de competențe în UE. Uniunea Europeană recunoaște în mod oficial că aceste competențe sunt esențiale pentru dezvoltarea personală, participarea activă în societate și pregătirea pentru piața muncii.
Proiectele eTwinning implementate în anul școlar 2025-2026 răspund acestei direcții educaționale europene deoarece promovează literația prin activități de dcoumentare și redactare de texte, competențele digitale prin utilizarea platformelor colaborative și aplicații, crearea de produse multimedia. Matematica și științele sunt abordate prin calcularea amprentei de carbon, analiza statisticilor referitoare la turism, prezentări despre conexiunile dintre schimbările climatice, turism, natură și biodiversitate. Cetățenia este încurajată prin reflecții asupra responsabilității individuale și colective, colaborarea cu elevi din alte țări, respectarea diversității culturale
