Site » Proiect ERASMUS+: Experiențe de învățare care deschid minți
 

În perioada 12–16 mai 2025, 25 elevi de la Liceul Ștefan Procopiu” din Vaslui au participat la mobilitățile de grup desfășurate în cadrul proiectului ERASMUS+ (2024-1-RO01-KA121-SCH-000211475) pe care Liceul „Ștefan Procopiu” îl implementează în perioada 01.06.2024-31.08.2025 sub umbrela Acreditării ERASMUS+ în domeniul educației școlare. Elevii din fluxul 1 și-au desfășurat activitățile la Liceul din Leptokarya iar cei din fluxul 2 la Școala Platon din Katerini. Fiecare flux a fost însoțit de câte 2 profesori.

Obiectivul general al mobilităților a fost dobândirea de către elevi a competențelor necesare pentru promovarea obiectivelor de dezvoltare durabilă și a stilurilor de viață durabile. Astfel, activitățile au vizat aspecte referitoare la schimbările climatice, biodiversitate, comportamente sustenabile, sustenabilitate urbană, patrimoniu și turism sustenabil, dar și dezvoltarea competențelor de comunicare, colaborare, creativitate și gândire critică într-un context intercultural. Pentru atingerea acestor obiective, elevii au asistat la ore de curs și au participat la activități non-formale alături de colegii lor greci, sub coordonarea profesorilor  de la Liceul din Leptokarya, respectiv Școala Platon din Katerini.

Elevii români și greci au discutat despre asemănările și deosebirile dintre sistemele de educație din cele două țări, au abordat aspecte legate de schimbările climatice, biodiversitate, comportamente sustenabile, elemente din cultura și civilizația română și grecească. Prin activități precum ”Schimbările climatice din România și Grecia – o scurtă privire comparativă”, ”Biodiversitatea din România și Grecia – studii de caz comparative”, ”Observatorii Blue Flag”, ”Biodiversitatea de pe Muntele Olimp”, ”Vânătoarea de comori eco”, ”Muzeul care ne inspiră”, ”Explorăm Grecia: patrimoniu și turism sustenabil”, elevii au explorat temele mobilității într-un mod aplicat, interactiv și colaborativ. Astfel, elevii și-au îmbunătățit cunoștințele despre dezvoltarea durabilă și și-au dezvoltat diverse competențe (comunicare în limba engleză, comunicare și colaborare în echipă, gândire critică și analiză comparativă, conștientizare ecologică și responsabilitate față de mediu, deschidere către diversitate și interculturalitate, competențe digitale, spirit de inițiativă și leadership, orientare spațială, capacitatea de autoevaluare și reflecție). În cadrul activităților au fost utilizate instrumente digitale precum Mentimeter, Google Forms, Slido, Padlet, Canva, Wordwall, Kahoot, Quizizz.

La finalul fiecărei zile, elevii au participat la scurte sesiuni de reflecție (”Busola competențelor”, ”Perspective interculturale”, ”Norul de cuvinte”) în care au analizat ce au învățat, ce competențe și-au dezvoltat și cum au perceput diferențele culturale. Înainte de mobilitate, elevii au completat chestionarul ”Gânduri înainte de plecare” iar la final chestionarul ”Reflectând asupra mobilității Erasmus+”. De asemenea, elevii au completat și un jurnal de reflecție, un instrument de introspecție în care au notat trăiri personale, lucruri învățate și momente semnificative. Toate aceste metode de monitorizare și evaluare i-au ajutat pe elevi să conștientizeze progresul făcut, să-și exprime opiniile și să consolideze procesul de învățare, să își dezvolte capacitatea de autoevaluare și analiză, empatia și gândirea critică.

Prin vizitele culturale realizate în cadrul mobilităților de grup, elevii au avut ocazia să descopere îndeaproape patrimoniul istoric, religios și natural al regiunii, au învățat cum să se comporte responsabil în locuri cu valoare istorică și spirituală, au reflectat asupra modului în care patrimoniul cultural și natural poate fi valorificat în mod sustenabil și protejat pentru generațiile viitoare, și-au dezvoltat conștiința ecologică, competențele intereculturale și respectul față de patrimoniu.

Răspunsurile elevilor la chestionarul post-mobilitate ”Reflectând asupra mobilității Erasmus+” au evidențiat trei aspecte principale care au contribuit la succesul activității: diversitatea activităților care a facilitat nu doar învățarea, ci și implicarea lor activă, menținându-le curiozitatea și interesul pe parcursul întregii experiențe, interacțiunea cu oamenii din Grecia  și informațiile accumulate (printre cele mai valoroase informații menționate de elevi se numără istoria și mitologia greacă, biodiversitatea specifică regiunii, comportamente ecologice, relația dintre patrimoniul cultural și turismul sustenabil, dar și tradițiile și obiceiurile locale).

Mobilitățile ERASMUS+ au reprezentat pentru elevii Liceului „Ștefan Procopiu” din Vaslui o experiență valoroasă de învățare. Interacțiunea interculturală, implicarea în activități educative diverse și contactul direct cu realități culturale și de mediu diverse au contribuit la dezvoltarea unor competențe esențiale pentru cetățenia activă, sustenabilitate și învățare pe tot parcursul vieții. Elevii s-au întors acasă cu o viziune mai deschisă asupra lumii, cu încredere în propriul potențial și cu motivația de a deveni agenți ai schimbării în comunitățile lor.

ERASMUS+ - Experiența care ”Schimbă vieți, deschide minți!”

21 mai 2025
Plan școlarizare 2025-2026 Clasa a 9-a

Visitors

Ne pare rau, aceasta platforma nu este optimizata pentru nicio versiune de Internet Explorer !
Va rugam sa accesati acest forum cu alt browser !

Google Chrome Mozilla Firefox Opera
* Pentru aceste browsere garantam functionarea corespunzatoare a platformei !

Daca doriti sa folositi in continuarea Internet Explorer, puteti accesa vechiul website al liceului.
Acesta metoda nu va ofera accesul la forum.

Vechiul website