Site » Prima experiență Erasmus+, Job Shadowing
 

În perioada 08.04.2024-12.04.2024 am participat la o mobilitate Job Shadowing la școala Platon, Katerini, Grecia, ȋn cadrul programului Erasmus+, contract nr. 2023-1-RO01KA121-SCH-000122513), beneficiar  Liceul ,,Ştefan Procopiu”, Vaslui.
Scopul acestei mobilități a fost de a învăța metode moderne de predare, de a-mi îmbunătăți abilitățile lingvistice și de asemenea, de a face schimb de experiență și de bune practici cu colegii profesori din Europa, pentru prima dată într-un program Erasmus. Pe parcursul celor cinci zile am participat la diferite ore din programul școlar elen: educație financiară, economie, geografie, istorie, matematică, orientare și consiliere, având ca obiectiv principal observarea modului de proiectare a lecțiilor, utilizarea metodelor moderne în activitatea didactică, a strategiilor de predare precum și folosirea platformelor și aplicațiilor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare.
   În urma participării la activitățile desfășurate am remarcat accentul pe care programa școlară elenă îl pune, în special, pe formarea competențelor de comunicare, înțelegere, argumentare și mai puțin pe noțiunile teoretice pe care profesorul le structurează într-o fișă. În cadrul orelor, profesorii folosesc cel puțin o secvență digitală, prin prezentarea unei imagini sau a unui clip video astfel încât să faciliteze învățarea, dar și feedback-ul rapid din partea elevilor. În derularea activităților educative, am observat că profesorii greci folosesc materiale didactice similare cu cele din învățământul românesc: manualul în format fizic și digital, fișe de lucru, prezentări PowerPoint, aplicații digitale precum Mentimeter, Answergarden, Padlet, Kahoot, Wordwall, Canva, LearningApps, folosite pentru ca însușirea cunoștințelor să fie mai atractivă și interactivă pentru elevi.
Activitatea de job shadowing s-a finalizat cu obținerea documentului Europass Mobility care atestă formarea profesională avută în Grecia. Prin participarea la Job Shadowing mi-am consolidat cunoștințele referitoare la:

  • Planificarea lecțiilor folosind diverse metode modern în activitatea didactică;
  • Crearea și gestionarea conținutului de învățare prin utilizarea unei varietăți de instrumente, site-uri web (Canva, LearningApps, wordwall.net, menti.com, coggle.it);
  • Îmbunătățirea competențelor digitale pedagogice privind: selecția resurselor digitale; crearea si modificarea de resurse digitale; gestionarea, protejarea și partajarea resurselor digitale;
  • Învățare bazată pe jocuri: construirea de lecții și activități bazate pe jocuri în care elevii sunt implicați în activitate învățând cu motivație și distracție.

Acest stagiu de observare mi-a oferit o nouă perspectivă asupra modului în care se poate desfășura procesul educațional, o șansă de a mă familiariza cu sistemul de învățământ grecesc și de a-l compara cu cel românesc. De asemenea, mi-a oferit oportunitatea de a valorifica și implementa exemplele de bună practică din școala gazdă, diverse instrumente TIC în procesul de predare-învățare-evaluare. Prin participarea la această mobilitate de job shadowing, mă simt mai încrezătoare în ceea ce privește abilitățile mele digitale folosite în procesul de predare-învățare-evaluare. A fost o săptămână plină de provocări, o perioadă în care, alături de dezvoltarea competențelor profesionale și lingvistice, s-au deschis suflete și minți, s-au schimbat percepții, s-au pus bazele unor relații și colaborări viitoare între cele două școli.
Va rămâne o experiență de neuitat!
Profesor Mihai Alexandra

30 mai 2024
Plan școlarizare 2024-2025 Clasa a 9-a

Visitors

Ne pare rau, aceasta platforma nu este optimizata pentru nicio versiune de Internet Explorer !
Va rugam sa accesati acest forum cu alt browser !

Google Chrome Mozilla Firefox Opera
* Pentru aceste browsere garantam functionarea corespunzatoare a platformei !

Daca doriti sa folositi in continuarea Internet Explorer, puteti accesa vechiul website al liceului.
Acesta metoda nu va ofera accesul la forum.

Vechiul website