Site » Proiectul ”Emoții și comunicare nonviolentă”
 

Motto: „Nu este vorba despre ce ni se întâmplă, ci despre răspunsul nostru la ceea ce ni se întâmplă – aceea este ceea ce ne doare.” (Stephen Covey)

În perioada 05.12.2022-14.04.2023, Liceul ”Ștefan Procopiu” implementează proiectul ”Emoții și comunicare nonviolentă” finanțat de Fundația Nouă ne pasă prin programul de granturi Nouă ne pasă, ediția 2021-2022. Prin acest proiect,  30 de elevi care provin din medii dezavantajate socio-economic și sunt cazați în căminele liceului vor participa la activități axate pe dezvoltarea abilităților de comunicare și socio-emoționale. Astfel, elevii din grupul țintă își vor însuși instrumente care vor contribui la gestionarea emoțiilor și de asemenea vor primi un sprijin financiar necesar pentru a acoperi cheltuielile cu cazarea și cartela de masă pe o perioadă de 10 săptămâni (ianuarie—martie 2023).  

Acest proiect a fost propus pornind de la următoarele nevoi:
- Elevii trebuie să își dezvolte abilitățile de comunicare și competențele  emoționale (capacitatea de a recunoaște, exprima, înțelege și regla emoțiile) în scopul îmbunătățirii relațiilor cu ceilalți, dotarea lor cu instrumente care să contribuie la înțelegerea și gestionarea propriilor emoții și a celorlalți. Pe termen lung, însușirea acestor insturmente duce la  stabilirea unor relații bazate pe empatie, toleranță, respect, compasiune, precum și reducerea comportamentelor violente.
- Mulți dintre elevii cazați în căminele liceului provin din familii cu dificultăți socio-economice și au nevoie de sprijin financiar pentru a acoperi cheltuilele cu cazarea și cartela de masă  mai ales în contextul creșterilor de prețuri din ultimele luni reducând astfel , pentru o perioadă, presiunea financiară asupra familiei.

Tipuri de activități:
1.Activități organizatorice pentru demararea activităților (05.12.2022-15.01.2023): selecția elevilor din grupul țintă, pregătirea planurilor de activități etc.
2. Desfășurarea activităților extrașcolare care explorează universul emoțiilor și elementele specifice comunicării nonviolente (16.01.2023-24.03.2023): ”Emoțiile noastre”,  ”Rețete emoționale”, ”Gândesc, simt, mă comport”, ”Puterea gândurilor”, ”Gestionarea emoțiilor prin mindfulness”, ”Emoții și stare de bine”, ”Comunicarea nonviolentă”,  ”Emoții și nevoi”,  ”Comunicarea cu  empatie”, ”Gestionarea furiei prin comunicarea nonviolentă”. 
3. Activități de vizibilitate și diseminare (postări pe pagina de Facebook a liceului, postări pe site-ul liceului, articole, informări în C.A. și C.P.,  etc.)
4. Activități de monitorizare și evaluare (pe durata implementării proiectului).

Prin activitățile ”Emoțiile noastre”, ”Rețete emoționale”, ”Gândesc, simt, mă comport”, ”Puterea gândurilor”, ”Gestionarea emoțiilor prin mindfulness”, ”Emoții și stare de bine”, elevii își vor îmbogăți vocabolarul emoțional și vor înțelege rolul emoțiilor, vor  dezvolta abilitățile de identificare, înțelegere și gestionare a emoțiilor, vor înțelege relația dintre gânduri, emoții și comportamente și își vor însuși câteva instrumente de autocontrol și reglare a emoțiilor.  

Prin activitățile ”Comunicarea nonviolentă”,  ”Emoții și nevoi”,  ”Comunicarea cu  empatie”, ”Gestionarea furiei prin comunicarea nonviolentă”, elevii din  grupul țintă vor descoperi și vor exersa cele 4 componente ale comunicării nonviolente (observarea fără judecată, identificarea sentimentelor și emoțiilor, identificarea nevoilor și formularea cererii), vor conștientiza importanța empatiei în viața de zi cu zi și își vor dezvolta  abilități de  comunicare empatică față de ceilalți și de gestionare a furiei din perspectiva comunicării nonviolente. Comunicarea nonviolentă este importantă deoarece facilitează îmbogățirea vieții, creșterea stimei de sine și o dezvoltare a calității relațiilor cu ceilalți.

De asemenea, proiectul ”Emoții și comunicare nonviolentă” reprezintă o oportunitate pentru profesori în ceea ce privește dezvoltarea competențelor de a proiecta și aplica activități care să contribuie la dezvoltarea abilităților emoționale ale elevilor. Indiferent de disciplina predată, profesorii trebuie să investească în dezvoltarea competențelor socio-emoționale ale elevilor și crearea unui climat pozitiv în sala de clasă.

12 decembrie 2022
Plan școlarizare 2024-2025 Clasa a 9-a

Visitors

Ne pare rau, aceasta platforma nu este optimizata pentru nicio versiune de Internet Explorer !
Va rugam sa accesati acest forum cu alt browser !

Google Chrome Mozilla Firefox Opera
* Pentru aceste browsere garantam functionarea corespunzatoare a platformei !

Daca doriti sa folositi in continuarea Internet Explorer, puteti accesa vechiul website al liceului.
Acesta metoda nu va ofera accesul la forum.

Vechiul website