În perioada 1 septembrie 2017-31 decembrie 2018, Liceul ”Ștefan Procopiu” va implementa proiectul de mobilități în domeniul educației școlare (acțiunea K01) cu titlul ”O școală prietenoasă” care vizează participarea a 28 de profesori la 5 cursuri de formare continuă.
Propunător și realizator al proiectului: Croitoru Daniela
Coordonator ul proiectului: Mazga Doina
Obiectivul general al proiectului: creșterea șanselor de reușită ale elevilor în plan personal, social și profesional prin îmbunătățirea cunoștințelor și competențelor profesorilor de la Liceul „Ștefan Procopiu” în domenii precum educația incluzivă, metode de predare-învățare centrate pe elevi, managementul clasei, dezvoltare personală.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
O1- îmbunătățirea, pentru 16 dintre cadrele didactice ale școlii, participante la mobilități, a cunoștinșelor și competențelor de proiectare și aplicare a demersurilor didactice adaptate nevoilor și particularităților elevilor până în decembrie 2018;
O2- îmbunătățirea, pentru 12 dintre cadrele didactice ale școlii, participante la mobilități, a cunoștințelor și competențelor de management a clasei în scopul îmbunătățirii relațiilor dintre elevi, reducerii actelor de violență și creării unui climat pozitiv în clasă și în școală, până în decembrie 2018;
O3- conștientizarea, până în decembrie 2018, de către cadre didactice a nevoii de adaptare a demersurilor didactice la disponibilitățile intelectuale, sociale și afective ale elevilor și de valorificare a acestora în scopul formării lor în spiritul educației permanente;
O4- consolidarea culturii institușionale a liceului, până în decembrie 2018, prin dezvoltarea și integrarea unor practici și resurse de predare-învățare-evaluare accesibile tuturor profesorilor în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și adaptate particularităților acestora.
Activitatile principale ale proiectului sunt:
I. Activități de management al proiectului: management tehnic, monitorizare și evaluare, diseminare și publicitate, management financiar
II. Activități de pregatire a participantilor la stagiile de formare în perioada ianuarie-mai2018
III. Activități de mobilitate (perioada iunie-august 2018)
IV. Activități de diseminare și de aplicare a cunoștințelor și competențelor dobândite de către participanții la cursurile de formare continuă (august-decembrie 2018): elaborarea materialelor pentru cele 2 ghiduri, realizarea de activități curriculare și extracurriculare, implementarea planului de diseminare și valorizare a rezultatelor.
Cursurile de formare continuă propuse sunt:
A1-”Building team spirit in the classroom” organizat de ESMOVIA din Valencia în perioada 25-29 iunie 2018 (5 zile; 6 participanți).
A2-„Innovative Approaches to Teaching” organizat de ITC–International TEFL Certificate din Praga în perioada 9-13 iulie 2018 (5 zile; 5 participanți).
A3-„Inclusive education: tackling with classroom diversity and early school leaving” organizat de IDEC Training Centre din Atena în perioada 23-27 iulie 2018 (5 zile; 5 participanți).
A4-„Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” organizat de EUROPASS Centro Studi Europeo din Florenta în perioada 23-28 iulie 2018 (6 zile; 5 participanți), în Barcelona.
A5-.„Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning” organizat de EUROPASS Centro Studi Europeo din Florenta în perioada 6-11 august 2018 (6 zile; 6 participanți).
Rezultatele și impactul proiectului:
Erasmus+ este programul UE în domeniile educaţiei, formării, tineretului şi sportului pentru perioada 2014-2020. (EFTS). Scopul programului este de a contribui la rezolvarea provocărilor cu care Europa se va confrunta până în anul 2020.