Autocunoaştere – dacă nu ştii mare lucru despre tine, dacă nu ştii ce poţi şi ce nu poţi, ce-ţi place, şi ce nu, care-ţi sunt calităţile şi defectele, valorile pe care le preţuieşti, scopurile tale în viaţă, atunci vei fi la mâna altora care-ţi vor spune ei ce să faci, ce este bine pentru tine, în ce direcţie să mergi în viaţă.
Abilităţi antreprenoriale – poate vrei să faci cartofoi prăjiţi! Sau poate vrei să-ţi deschizi o gogoşerie! Sau vrei să te pregăteşti pentru bacalaureat! Şi vrei să-ţi iasă bine, folosind cât mai eficient resursele de care dispui. Fă-ţi un plan, o diagramă Gant, prioritizează, organizează-te! Eşti propriul tău antreprenor, ai foarte multe resurse, cu cât le valorifici mai eficient, cu atât mai bine pentru tine.
Orientare în carieră – te-ai hotărât în ce direcţie vrei să mergi sau poate că nu te-ai hotărât dar este timpul s-o faci. Cum alegi şi cum ştii că ai ales bine? Cariera pe care o visezi este cea mai potrivită pentru tine? Eşti dispus să munceşti ca să-ţi atingi visul?
Şi mult jocuri, interacţiune, istorisiri, glume bune, înţelesuri noi, desluşirea unor enigme….
Cam ăsta a fost programul zilelor de 4, 5 şi 6 octombrie pentru aproximativ 60 de tineri, elevi ai liceului nostru, foşti elevi sau tineri din alte localităţi implicaţi în proiectul LA TINEri ESTE PUTEREA al Asociaţiei INCUBATOR SOCIAL. Formatorii au fost plini de farmec şi s-au aplecat cu interes şi discreţie asupra problemelor pe care cursanţii le-au ridicat, au discutat prieteneşte cu toţi tinerii şi au încercat să le insufle entuziasm, dorinţa de a se dezvolta, încredere în sine şi să-i facă să plece de la curs cu cât mai multe lucruri folositoare învăţate.
Doamna director adjunct Ina Vlad a realizat şi o diseminare a proiectului “Scoala şi familia-împreună pentru o educaţie de calitate” finanţat prin programul Erasmus+/Actiunea Cheie 1. Scopul proiectului este îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice în domeniul relaţiei scoală-familie în vederea promovării unei strategii eficiente de cooperare şi a unui parteneriat real între cei doi actori educaţionali în beneficiul educaţiei copiilor.
Consilier şcolar,
Mirela Suhan