Site » Proiectul „O școală prietenoasă”- Fluxul 3 format din cinci profesori participa la Cursul „Educatia inclusiva: Abordarea diversitatii la clasa si parasirea timpurie a scolii”
 

In perioada 23-27 august 2018 se desfasoara in Glyfada, Grecia, cursul “INCLUSIVE EDUCATION: Tackling with classroom diversity and early school leaving” din cadrul proiectului „O școală prietenoasă” (Nr. de referință: 2017-1-RO01-KA101-035810), Programul ERASMUS+ KA1, Proiect de mobilități în domeniul educației școlare, finantat de Comisia Europeana prin ANPCDEFP Bucuresti, la care participa cinci profesori de la Liceul Stefan Procopiu. Furnizorul de formare este IDEC Lifelong Learning Centre http://www.idec.gr/, iar programul cursului se gaseste accesand http://www.trainingcentre.gr/training-courses/38-inclusive-education-tackling-with-classroom-diversity-and-early-school-leaving.
Prima zi a debutat cu prezentarea institutiei care furnizeaza cursul, IDEC SA, programele si proiectele desfasurate, aspecte generale privind organizare cursului si activitatilor culturale, aspecte administrative legate de documente si respectarea termenilor contractuali.
 A urmat prezentarea cursantilor din Romania (Pascani, Iasi, Vaslui), Letonia, Portugalia si Spania printr-o reprezentare grafica „Flag presentation” care cuprindea numele, locatia si scoala de provenienta, specializarea, motto-ul, familie, hobbiuri si abilitati.
Formatoarea cursului, Betty Aggeletaki,  a prezentat programul cursului si a solicitat participantilor sa isi exprime punctul de vedere prinvind asteptarile care le au  in urma participarii la curs. Printr-o poveste de viata adevarata s-a facut introducerea catre ceea ce inseamna educatie inclusiva si nevoia integrarii copiilor cu nevoi speciale in scolile publice de masa. Istoria si legislatia privind Educatia inclusiva, urmate de descrierea diferitekor tipiri de disabilitati, au dus la dezbateri, schimburi de opinii intre participantii din diferite tari europene Aspecte teoretice au fost urmate de exemple practice, jocuri, comparatii intre state privind legislatia, exercitii care definesc disabilitati de invatare (probleme de pozitie, scriere, citire, vizuale, auditive, de numarare, Asperger, ADHD), cat si modele de operare a Agentiei Europene pentru educatie inclusiva si nevoi speciale din tari ca: Grecia, Franta sau Germania. Ziua s-a incheiat cu prezentarea beneficiilor educatiei inclusive, dificultatile de invatare, asteptarile profesorilor, teorii de invatare, evaluare si curriculum pentru elevii cu nevoi speciale.
Ziua a doua a fost dedicata invatarii si aplicarii Planului individual de interventie (PIP/IEP): caracteristici, pasii in elaborarea acestuia, echipa care il creeaza, tinte, sugestii, strategii.. Au fost prezentate rolurile care le au profesorii clasei, dirigintele, parintii, echipa. S-a lucrat pe grupe, s-au dezbatut doua studii de caz si s-a realizat planul de interventie personalizat. S-a continuat cu prezentarea provocarilor pentru profesorii care lucreaza cu copii cu nevoi speciale, cu elementele critice de invatare: metode, materiale instructionale,mediu, continut, colaborarea si evaluarea invatarii, caracteristicile elevilor cu dificultati de invatare, metode de invatare (strategii si tehnici), materiale de sustinere.
          Portofoliul primit de fiecare participant, notiunile teoretice expuse, exercitiile practice, exemplele concrete si video, jocurile de rol, mimarea emotiilor, schimbul de idei intre participanti, metode aplicate practic (tapping, KWL, think-pair-share, mind map) au completat tabloul zilei facand-o interactiva si atractiva.
          A treia zi a continuat cu fixarea strategiilor de invatare pentru diferite nevoi speciale, semne si caracteristici ale bolilor copiilor cu nevoi speciale, stiluri de invatare, nevoia crearii unei atmosfere pozitive in clasa si tipuri de colaborare pentru realizarea invatarii: One teach-one support, Parallel teaching,, Alternative teaching, Station Teaching, Team si co-teaching, avantajele si dezavantajele acestora. Apoi s-au aplicat teste despre ingrijorarile profesorilor in diferite etape ale carierei lor. Parasirea timpurie a scolii- o problema actuala in Uniunea Europeana, a fost introdusa prin prezentarea sistemelor de invatamant din fiecare tara cu participanti la curs, definitia fenomenului si angajamentul Uniunii Europene cu privire la pararirea timpurie a scolii, de ce produce costuri duble si are consecinte negative serioase. Cursantii au prezentat care sunt urmarile individuale, cele privind societatea, factorii care influenteaza parasirea scolii: familia, migratia, problemele social-economice, sistemul de invatamant si mediul scolar, repetentia, violenta in scoala etc. Strategiile privindabordarea parasirii timpurie a scolii adoptate de Consiliul Uniunii Europene, 28 iulie 2011, se refera la masuri de preventie, interventie si compensatie si au fost prezentate pentru fiecare tara si participant strategii implementate, proiecte, programe specifice, solutii.

Cunostintele invatate si aplicate, schimbul de bune practici, activitatea deosebita a mentorului, buna organizarea a curslui, alaturi de vizita culturala la Acropole asigura furnizorului de formare, IDEC Lifelong Learning Center din Atena, un profesionalism de inalta calitate. Astfel sunt indeplinite obiectivele propuse pentru cursanti si are loc o invatare eficienta pentru cei 20 de participanti din patru tari europene, din care cinci profesori de la Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui.

27 iulie 2018
Plan școlarizare 2024-2025 Clasa a 9-a

Visitors

Ne pare rau, aceasta platforma nu este optimizata pentru nicio versiune de Internet Explorer !
Va rugam sa accesati acest forum cu alt browser !

Google Chrome Mozilla Firefox Opera
* Pentru aceste browsere garantam functionarea corespunzatoare a platformei !

Daca doriti sa folositi in continuarea Internet Explorer, puteti accesa vechiul website al liceului.
Acesta metoda nu va ofera accesul la forum.

Vechiul website