Un grup de şase profesori (Ciulei Maria, Trifan Elena Diana, Luca Diana, Mărăndescu Mihaela, Coşaru Georgiana, Cucu Gelu Florin) din şcoală, a participat în perioada 25-29 iunie 2018 la prima mobilitate din cadrul proiectului ERASMUS+ - Acţiunea K1 intitulat O şcoală prietenoasă (nr. de referintă 2017-1-RO01-KA101-035810) implementat de Liceul „Ştefan Procopiu”.
Cursul Building Team Spirit in the Classroom a fost organizat de Esmovia Training and Mobility din Valencia, Spania şi s-a adresat profesorilor care doresc să dobȃndească abilităţi de a construi şi a menţine o atmosferă constructivă bazată pe relaţii de muncă sănătoase şi productive, propunȃnd metode activ-participative şi stimulȃnd lucrul în echipă.
Stagiul de formare, care a îmbinat în mod armonios noţiunile teoretice cu activităţi practice în perechi sau în echipă, jocuri de rol, simulări, s-a bazat pe obiective menite a conduce participanţii spre achiziţionarea de cunoştinţe şi formarea de competenţe utile în dezvoltarea spiritului de echipă în cadrul colectivului de elevi.
Prima zi de curs a debutat cu exerciţii de „spargere a gheţii” cu rolul de a stabili o relaţie între participanţi şi de a crea o echipă. Cursul a pus accent pe modul de abordare, obiectivele şi etapele dezvoltării unui grup, structura acestuia , distribuirea rolurilor şi modalităţile de management. În încheiere s-au evidenţiat factorii de succes, limitele şi obstacolele întȃlnite în crearea unei echipe şi aprecirea valorii individuale a fiecărui membru în contextul diversităţii.
A doua zi de curs a vizat identificarea rolului de lider în vederea construirii spiritului de echipă, a avantajelor şi dezavantajelor diferitelor tipuri de lideri, atitudini şi competenţe cheie necesare în crearea şi conducerea unui grup.
Următoarele două zile de curs au abordat două subiecte esenţiale în crearea unei echipe de succes: comunicarea cu cele trei stiluri ale sale, importanţa comunicării verbale şi a comunicării nonverbale, ascultarea activă şi relevanţa feedback –ului şi motivaţia individuală şi în echipă, modalităţi de stimulare a motivaţiei şi a progresului ca proces, identificarea factorilor şi a obstacolelor care o influenţează.
Mobilitatea s-a încheiat cu vizita la Colegio ,,Helios’’- Fira, Valencia, unde participanţii au avut şansa de a descoperi aspecte din sistemul de învătamȃnt spaniol, structura acestuia, modul de organizarea a grupurilor de copii pe centre de interes şi exemple de activităţi şcolare şi extraşcolare.
Această experienţă a fost un prilej de a relaţiona cu profesori din alte ţări, de a face schimb de idei şi de bune practici şi de a recunoaşte diferenţele culturale dintre cursanţi (Romȃnia, Lituania, Slovenia şi Polonia). Participarea la această mobilitate a oferit posibilitatea de a descoperi cultura şi civilizaţia spaniolă şi obiceiuri specifice locuitorilor din împrejurimile Valenciei. A fost o oportunitate pentru a vizita obiective de interes cultural şi turistic precum: Centrul Vechi al Valenciei, Citadela Artelor şi a Ştiinţelor, Complexul Oceanografic, Catedrala, Primăria oraşului, Loja Mătăsii, Grădinile Turia, Portul Valencia şi altele.